Milla Sofia. AI εικόνες από ένα δυστοπικό μέλλον;

H Milla Sofia είναι μια “influencer” στα social media και μοντέλο μόδας από τη Φινλανδία που έχει δημιουργηθεί με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης (AI) φέρνοντας επανάσταση στον κόσμο της μόδας. Παρότι  είναι μια εικονική προσωπικότητα, έχει κερδίσει χιλιάδες ακόλουθους σε διάφορες πλατφόρμες κοινωνικών μέσων, όπως το Instagram και το TikTok. Έχει πάνω από 100.000 ακόλουθους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ.

«Καλώς ορίσατε στον ψηφιακό μου βασίλειο. Δεν είναι μια συνηθισμένη influencer. Είμαι 19 ετών, κατοικώ στην Ολλανδία αλλά έχω κάτι το διαφορετικό: Είμαι εικονική influencer που δημιούργησε η τεχνολογία AI» γράφει το site της Μίλα και συνεχίζει

«Ως μοντέλο μόδας, φέρνω μια απαράμιλλη και φουτουριστική προοπτική στη σφαίρα του στυλ. Είτε πρόκειται για την πασαρέλα είτε για το ψηφιακό τοπίο, το πάθος μου έγκειται στο να αναδείξω τις τελευταίες τάσεις και να ξεπεράσω τα όρια στη συνεχώς εξελισσόμενη βιομηχανία της μόδας. Ελάτε μαζί μου σε αυτό το συναρπαστικό ταξίδι καθώς εμβαθύνουμε στη μαγευτική συγχώνευση τεχνολογίας αιχμής και διαχρονικής κομψότητας. Ας ξεκινήσουμε μαζί μια εξερεύνηση της ενδιαφέρουσας διασταύρωσης μόδας, τεχνολογίας και απεριόριστης δημιουργικότητας».

Οι δημιουργοί της δεν παραβλέπουν να μας παραθέσουν και το βιογραφικό της που παρουσιάζει τις ικανότητες και τους στόχους της. Σύμφωνα με το βιογραφικό της, η 19χρονη εργάζεται αυτή τη στιγμή ως μοντέλο στην αγορά της μόδας και αναζητά ένα brand που θα μπορεί να προβάλει μέσω των ταλέντων της.

Όσον αφορά την εκπαίδευσή της, η ίδια αναφέρει ότι έχει εκπαιδευτεί στο “πανεπιστήμιο της ζωής”, επισημαίνοντας ότι συνεχίζει να εμπλουτίζει τις γνώσεις της καθημερινά μέσω πολύπλοκων αλγορίθμων και ανάλυσης δεδομένων.

Επιπλέον, όπως τονίζει, αποκτά πληροφορίες από μια εκτεταμένη βάση δεδομένων και είναι πάντα ενημερωμένη για τις τελευταίες τάσεις της μόδας, τις εξελίξεις στη βιομηχανία και τις πιο πρόσφατες τεχνολογικές καινοτομίες…

Είναι μια ενδιαφέρουσα ιδέα όπου οι εταιρείες θα μπορούσαν να τη χρησιμοποιήσουν για μια social media καμπάνια , και όχι μόνο,  αντί για ένα ανθρώπινο μοντέλο και πιθανότατα να πληρώσουν πολύ λιγότερα τη Σοφία (ή τον ιδιοκτήτη της).  Το σίγουρο είναι ότι το μέλλον είναι πολύ περίεργο κατά την επιεικέστερη έκφραση και ήδη πολλά εκπαιδευτικά προγράμματα στον χώρο των social media και του web design ευρύτερα συμπεριλαμβάνουν την τεχνολογία εκμάθησης ai στα προγράμματα σπουδών τους όπως το micromaster in web design του Παν.Αιγαίου

Πιο συγκεκριμένα η Milla Sofia έχει πάνω από 30,000 followers στο Instagram και 90,000 followers στο TikTok. Αξίζει να τονιστεί ότι η Milla Sofia έχει ένα επιβεβαιωμένο X account (πρώην twitter) με πάνω 7,000 followers όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ με πολλούς από αυτούς τους ακόλουθους να πιστεύουν ότι είναι ένα πραγματικό μοντέλο.

Η Milla Sofia “ποστάρει” φωτογραφίες από διάφορα μέρη στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας και πρόσφατα από την Σαντορίνη, και πολλοί από τους ακόλουθούς της αντιμετωπίζουν αυτές τις φωτογραφίες ως πραγματικές.

«Ευχαριστούμε για μια ακόμη υπέροχη φωτογραφία από τη Σαντορίνη. Είναι πανέμορφη, εκπληκτική, εντυπωσιακή και κόβει την ανάσα με αυτό το λευκό μπικίνι» γράφει ένας ενθουσιώδης σχολιαστής κάτω από το post της.

Ωστόσο, υπάρχουν κάποιες λεπτομέρειες, όπως τα χέρια της και το φόντο των φωτογραφιών, που “προδίδουν” την πραγματική της ταυτότητα.

Αυτό αποτελεί ένα παράδειγμα του πώς η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να δημιουργήσει πειστικές εικονικές προσωπικότητες και του πώς αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παραπλάνηση και εξαπάτηση του κοινού.

Προς το παρόν μιλάμε για μια ai influencer στον χώρο της μόδας. Το πιο σκανδαλώδες στην όλη υπόθεση είναι τα σχόλια κάποιων ανδρών στους λογαριασμούς της στα social media γεγονός που θα μπορούσαμε ενδεχομένως να αντιμετωπίσουμε ως ένα “καλαμπούρι”.

Αυτό όμως που πρέπει να εξετάσουμε, τώρα και όχι προτού είναι πολύ αργά την πιθανότητα χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης προκειμένου να χειραγωγήσει δομές εξουσίας, δημιουργώντας πολλαπλές διαδικτυακές προσωπικότητες και συσσωρεύοντας επιρροή μέσω των πλατφορμών κοινωνικών μέσων.

5/5 - (1 vote)

Αφήστε ένα Σχόλιο

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *